Tuesday, November 22, 2005

spleet

met koude benen sta ik naast haar kant van het bed
hoor alleen hun ademhaling en mijn eigen knieƫn knikken
durf de stilte niet te verbreken en fluister heel zacht
mhamha mhamha
ze wordt niet wakker
ik probeer mijn stem te gebruiken maar het lukt niet
ik wieg haar zachtjes op en neer
mhamha mhamha
aan de andere kant van het bed wordt mijn vader wakker
"ik kan niet slapen" zeg ik "mag ik bij jullie liggen"
hij knikt en draait zijn rug naar me toe
gauw kruip ik via het voeteinde tussen hen in
ik lig onder twee kleine randjes dekbed
ik probeer niet in de spleet tussen de matrassen weg te zakken
maar durf ook niet te bewegen
zo val ik in slaap
ik word opgetild
papa draagt me terug naar mijn bed
ik kijk door spleetoogjes naar zijn gezicht
zie zijn baard en neus
doe net alsof ik nog slaap
hij legt me in bed doet mijn deken goed en gaat
mijn benen zijn nogsteeds koud

0 Comments:

Post a Comment

<< Home